Escrit per  Alberto Martínez
Un club pot ser una mina d'or

Un club de futbol seria una mina d’or per a qualsevol director de màrqueting.

S’imaginen tindre en el mateix espai a 300 famílies compartint la passió d’aquest esport, l’identitat a uns colors i l’educació del seu nen/a amb totes les necessitats que això comporta? Una empresa quan vol llençar una campanya per promocionar un producte o guanyar clients acostuma a posar publicitat en espais públics. Això forma part del passat. Ara hi ha una saturació d’informació, de publicitat, d’ofertes on et prometen que ells són els millors o els més econòmics. A més, internet creix i el món virtual ja s’ha convertit en un món amb més importància que el món real, per a desgràcia dels nostàlgics. Ara la millor campanya es la proximitat, però compresa des de la confiança.

I aquesta confiança la genera un club de futbol base, qui fidelitza als seus clients/família amb valors com l’educació, l’esport, la pertinença a un grup. Valors on pocs espais a la vida et poden donar. Veritat que quan aneu a posar benzina us diuen si voleu la targeta de l’empresa? O teniu la del Corte Inglés? O la del Ikea? Fidelitzar. Es el que volen. Que tu pertanyis a un club exclusiu, amb avantatges… Et tenen agafat. Tu guanyes, el club guanya i les empreses vinculades també.

Aquest ha de ser el futur de la finançament dels clubs. Aglutinar als socis, als pares i arribar a acords amb les entitats del poble. Ser soci del club ha de ser un privilegi perquè tens avantatges que altres no tenen. Ha de convertir-se en una necessitat. Per això els clubs s’han d’obrir, han de deixar de ser tan hermètics com ho son i han d’actualitzar-se. Les quotes dels pares són la font principal d’ingressos, però amb la crisi i els canvis, la publicitat ordinària anirà a menys. El retorn es mínim. I màximes seran les possibilitats d’un club si agafa la segona via, la de fidelitzar i donar avantatges. I així, si augmentes els ingressos, tindràs un millor club.

Alberto Martínez @futboldinamico